金木 研
Eyepatch, 眼帯




















yang muda turut dihormati
= + comment | (0)

DATE: Thursday, 24 July 2014 TIME: 22:18

Assalamualaikum.

Ni kenapa takde tenet kat rumah......

Lifeless gila.

Aku taktahu kat celah mana dekat aku ni ada tulis BOLEH-GUNA-BARANG-SESUKA-HATI.

Sungguh aku cakap aku paling tak orang sentuh barang aku apa lagi guna barang aku.

Attitude aku kat sekolah srs aku cakap lain sangat.

Aku tak boleh nak express feelings aku sendiri.

Kalau kat rumah kalau aku marah, aku sepahkan barang. Aku jalan pun terhentak-hentak.

Kalau aku sedih, aku nangis tak ingat dunia sampai sakit dada aku.

Kat sekolah, aku rasa macam aku ni robot.

Yalah sampai boleh pijak kepala aku mentang-mentang aku ni adik kan?

Sampah.

Tak reti hormat hak orang lain ke pe kau ni.
Yalah dah nama pun title adik kan boleh ah guna sesuka hati je. Macam tu?

Bawak lah mengucap istighfar banyak banyak. Bagi otak yang teng-teng tu sedar sikit.

Aku selalu ulang kita hidup dalam community.

Istilah 'Yang tua dihormati, yang muda disayangi' ni dah disalah tafsir dengan anda anda yang mentality tak betul tu.

Lebih macam 'yang tua dihormati, yang muda dipijak' kot?

Haha.

Nanti ada lah ni orang report lepastu agen Cari-Kesalahan-Adik-Adik ni pun bergiat aktif.

Kesian betul hidup kita ni kan kawan kawan?

Tak boleh nak kata apa. Kalau cakap betul betul pun depan muka ni pakai topeng malaikat kan. Belakang mengata.

Dah kenal sangat dah.

Aku dah macam malas fikir dah.

Tapi ni kau cemarkan singgahsana beta (( eceh singgahsana katekooo ))

Dah tau buat salah harap sangat mengaku kan. Jangan nak guna title hebat tu tak kira dimana saja.

Nanti kata kelihatan tak cerdik kan marah pulak.

Aku sengaja nak test je ingatkan nak mengaku salah.

Hahahaha.

Dah agak. Pakai topeng tu sampai tak boleh bernafas betul betul kan?

Admit your fault. Bukan susah. Takde nya orang benci kalau jujur.

Lainlah kalau mentality agen Cari-Kesalahan-Adik-Adik tu. Dia nak juga kesimpulan sama dengan hipotesis walaupun result experiment lain.

Beta mohon, buang la rasa bangga dengan title tu. Guna bila perlu. Bukan nak buat tutup kesalahan ke pe kan?

Mohon hormat hak orang lain jangan sesuka hati je guna dah ah tak minta izin dulu. Pinjam tu buat cara pinjam bukan macam hak sendiri. Lebih lebih lagi phone. Dah reti main sampai low batt or mati tu tak pandai nak charge balik ke?

R u b b i s h

Hubungan dengan Allah memang kena jaga. Tak lupa juga hubungan dengan manusia kan? :)

Oh satu lagi.

Selidik dulu sebelum buat andaian nak tuduh ke apa. Nanti lain jadi nya.

Jaa.


Blogger template © Elle Snyder 2013. Image via weheartit.